//
sign in
Profile
by @danabra.mov
Profile
by @dansshadow.bsky.social
Profile
by @jimpick.com
AviHandle
by @danabra.mov
AviHandle
by @dansshadow.bsky.social
AviHandle
by @katherine.computer
EventsList
by @katherine.computer
ProfileHeader
by @dansshadow.bsky.social
ProfileHeader
by @danabra.mov
ProfileMedia
by @danabra.mov
ProfilePlays
by @danabra.mov
ProfilePosts
by @danabra.mov
ProfilePosts
by @dansshadow.bsky.social
ProfileReplies
by @danabra.mov
Record
by @atsui.org
Skircle
by @danabra.mov
StreamPlacePlaylist
by @katherine.computer
+ new component
Profile
Loading...







Loading...
Tällaisen vapaamatkustamisen seurauksena sijoitamme kollektiivisesti puolustukseen liian vähän. Ratkaisu on ilmiselvä: Euroopan yhteistä aluepuolustusta tulisi rahoittaa yhteisestä kassasta, EU-budjetilla. Näin sitoutettaisiin myös Espanjat ja Italiat yhteisen turvallisuuden takaamiseen. 3/3
11d
Niko Jaakkola FI
HS:n juttu sähkötuista ja uudesta tutkimuksestamme: www.hs.fi/visio/art-20...
1mo
Kiinnostavasti Economistin kaltainen markkinaliberaali julkaisu pitää perintöverotusta "yhä vahvemmin perusteltavissa olevana", samalla kun Suomessa yritetään pakittaa toiseen suuntaan.
Taloustieteen perusteet opiskelleelle tässä ei ole mitään yllättävää. Puolustus on julkishyödyke: Tšekki toivoo että Saksan aseistautuminen riittää ja Espanja luottaa siihen että koko muu Eurooppa on riittävä puskuri Venäjään vastaan. Tietenkin näin! 2/3
1mo
11d
Iranin sodan takia raakaöljyn tarjonta on laskenut ja perussuomalaiset... haluavat *löyhätä* jakeluvelvoitetta, ts. käyttää bensaan enemmän raakaöljyä! 🤪 (Demokratiassa kansa saa sitä mitä tilaa)
Tämä on hyvä. "Kysymys on, kykenevätkö [Euroopan] maat yhdessä tekemään tarvittavia päätöksiä (...) puolustusteollisuuden ja -hankintojen vauhdittamiseksi. (...) Espanja [ei] aio täyttää Naton uutta puolustusmenotavoitetta. Tšekki [ei ole yltämässä] edes Naton aiempaan 2% tavoitteeseen." 1/3
Tällaiset "fake news"/"minä vain esitin kysymyksen"-kansanedustajat voisi siivota vakavasti otettavista puolueista populistilaariin. Alkaa olla riittävästi esimerkkejä siitä, mihin "provosoiva tyyli" politiikassa johtaa. Suomi ja Eurooppa voisivat sanoa pelleilypolitiikalle "ei kiitos".
Eloranta ehdottaa säästöjä: supistetaan eduskuntaa neljänneksellä. Eduskunnan kustannukset ovat 0,12% budjetista. Ehdotuksella säästettäisiin noin 0,03% valtion menoista. Miten kansanedustajien & avustajien määrän vähentäminen vaikuttaisi siihen, miten järkevästi 99,97% budjetista käytetään?
2mo
11d
1mo
28d
Niko Jaakkola FI
Niko Jaakkola FI
Lassi Ahlvik
Niko Jaakkola FI
Niko Jaakkola FI
Niko Jaakkola FI
Niko Jaakkola FI
Jos sähkö kallistuu voimakkaasti, valtion on viisasta tukea erityisesti pienituloisia kotitalouksia, kertoo tuore tutkimus. Marinin hallituksen sähkötuesta hyötyivät suurituloiset. Nyt sama virhe on v...
www.hs.fi
Tutkimus | Marinin hallitus maksoi suurituloisten sähkölaskuja, Orpon hallitus toistamassa virheen