Eloranta ehdottaa säästöjä: supistetaan eduskuntaa neljänneksellä.
Eduskunnan kustannukset ovat 0,12% budjetista. Ehdotuksella säästettäisiin noin 0,03% valtion menoista.
Miten kansanedustajien & avustajien määrän vähentäminen vaikuttaisi siihen, miten järkevästi 99,97% budjetista käytetään?
Kansanedustajien määrää voisi pienentää, ja samalla vähenisi myös hallinnollisen henkilöstön ja avustajien tarve.