Tällä tavoin saunan lämmitys valmistellaan minulle silloin kun joku on kavereiden kanssa pelaamassa. Yksi tulitikku valmiina sytytystä varten tuossa askin päässä.
Äsken joku huusi mikrofoniin täysillä ”vittu, kuuluuko?” Tää näköjään jatkuu, kunnes sammuvat. Onneksi on vastamelukuulokkeet, joita en tiennyt tarvitsevani tätä varten🤯
Ei enää karaokea vastarannalla, pelkkää linnunlaulua ja lehtipuiden huminaa tuulessa.
Kesä on ihmisen parasta aikaa. Tällä kuolleella inisevällä öttiäisellä on ulkona miljoona sukulaista, varsinkin nyt illasta kun tuuli on alkanut tyyntyä.
Omalta tontilta kaadettiin muutama iso kuusi, paikallinen sahuri teki niistä lautoja. Meille saatiin aika hieno huussi.
Nämä Pielisjoen puomit ja ukot kuuluvat niin vahvasti lapsuuteni kesiin, että pitääkin suunnitella reissua Joensuuhun tunnelmoimaan.
Muistuupa mieleeni eräs juhannus 2000-luvun lopulta. Ajettiin aattona Helsingistä Kuorttiin piennarta pitkin miehen kanssa moottoripyörällä, vältettiin ruuhka ja saatiin autoilijoilta paljon tööttäyksiä. Oli täysin miehen älynväläys, istuin vain kyydissä. Kuortin jälkeen ei enää ruuhkaa.