Vroeg wakker, dus vroeg op pad. De hazen waren me te snel af, maar deze Reebok bleef even staan. #vandaaggemaakt
Net terug uit het bos, waar ik in goed gezelschap was.
#vandaaggemaakt
Goedemorgen! Vroeg wakker, dus bij het eerste licht kijken of ik de jonge slechtvalk hier in de buurt kon treffen.
#slechtvalk #peregrinfalcon
#vandaaggemaakt @vogelbeschermingnl.bsky.social
Even wat foto's uit het archief van rondom deze tijd. Er is nu zoveel te zien in het noorden. Ik probeer ondertussen weer mee te helpen met wespendievenonderzoek in de kop van Drenthe/Zuid-Groningen. #wildlife #naturelovers #naturephotography #wildlifephotography @groningerlandschap.bsky.social
Video
Het nieuwe Slechtvalkenpaar in Groningen-stad broedt voor het 2e jaar succesvol op de watertoren hier in de buurt. Broer en ik hoorden de jongen roepen toen een prooi werd gebracht door de moeder: die ging er direct vandoor, dus de jongen kunnen zelf een prooi zonder hulp oppeuzelen. Vind ik mooi!
Vanmorgen vanuit de tuin: het mannetje wespendief van het paar dat hier al meer dan vijf jaar broedt in de omgeving.
#vandaaggemaakt