"Nykyisen hallituksen aikana lapsiperheiden ja erityisesti yksinhuoltajien köyhyys on lisääntynyt."
"Se on julmaa, sydämetöntä, vastuutonta."
Lisäksi se on lyhytnäköistä: "köyhyydellä on tutkitusti pitkäkantoiset seuraukset. Eikä ainoastaan yksilön omassa vaan myös muiden elämässä."