In 2025 filmde een inwoonster van #Alkmaar twee otters in de Schelphoekgracht. Dat was uiterst positief nieuws. De otter was terug, ook in Alkmaar. Een eeuw eerder, in 1925, had het duo otters hun verblijf in de stad bijna zeker niet overleefd.
www.regionaalarchiefalkmaar.nl/verdieping/b...
www.regionaalarchiefalkmaar.nl
In februari 2025 filmde een inwoonster van Alkmaar twee otters in de Schelphoekgracht. Dat was uiterst positief nieuws. De otter was terug, ook in Alkmaar. Een eeuw eerder, in 1925, had het duo otters...