L’evolució ens permet entendre els nostres orígens, la diversitat de la biosfera, l’origen de les pandèmies i de moltes malalties, així com les estratègies del càncer. Limitar o eliminar l’ensenyament de l’evolució és l’estratègia perfecta per fomentar el negacionisme.