Ihan kiinnostava pieni kirja Edo-kauden Japanista.
Kirjan sanoma on suunnilleen: Edo-kauden (1603–1868) aikainen Japani oli sulkeutunut sotilashallinto ja tiukka luokkayhteiskunta, mutta samalla ekologisesti kestävä ja arvoiltaan syvä valtio, jossa oli myös meille esikuvallisia asioita.