Samaa mieltä. Palantirin ohjelmien käytöstä Suomessa tarvitaan julkista keskustelua. Ja muutoinkin valvontateknologian käytöstä eri sektoreilla.
Amnesty on tutkinut Palantirin ohjelmien ja muun valvontateknologian käyttöä. Ihmisoikeusvaikutukset ovat karmaisevia.
yle.fi/a/74-20230885
”Isoveljellä” on entistä paremmat työkalut kansalaisten tarkkailuun. Siksi nyt olisi hyvä hetki käydä julkinen keskustelu valvonnan pelisäännöistä, kirjoittaa tutkiva toimittaja Eero Mäntymaa.