//
sign in
Post
by @danabra.mov
PostEmbed
by @danabra.mov
Record
by @jimpick.com
Record
by @atsui.org
+ new component
Post
Samaa mieltä. Palantirin ohjelmien käytöstä Suomessa tarvitaan julkista keskustelua. Ja muutoinkin valvontateknologian käytöstä eri sektoreilla. Amnesty on tutkinut Palantirin ohjelmien ja muun valvontateknologian käyttöä. Ihmisoikeusvaikutukset ovat karmaisevia. yle.fi/a/74-20230885
7d
”Isoveljellä” on entistä paremmat työkalut kansalaisten tarkkailuun. Siksi nyt olisi hyvä hetki käydä julkinen keskustelu valvonnan pelisäännöistä, kirjoittaa tutkiva toimittaja Eero Mäntymaa.
yle.fi
Analyysi: Suomi voi olla matkalla kohti valvontayhteiskuntaa, pitäisikö siitä vähän puhua?
Mariko Sato