VS stopt met aids-steun aan Zuid-Afrika: 'Ramp in slow-motion'
De Verenigde Staten gaan stoppen met een programma om de verspreiding van hiv en aids te bestrijden in Zuid-Afrika. Daar leven ruim acht miljoen mensen met het virus, het hoogste aantal ter wereld. 'Een nieuwe generatie komt mogelijk zonder voorlichting en medicatie te zitten.'