"80 procent av alla myndigheter hade vid utgången av 2024 en majoritet av kvinnliga anställda."
Det här var intressant.
www.svd.se/a/8pEr0w/kvi...
DEBATT. Kvinnor är systematiskt överrepresenterade inom staten och det finns inte något som tyder på att trenden kommer att vända. Frågan är vad som görs för att motverka detta, skriver debattörer.