ONS #AMSTERDAM x @huisdepinto.bsky.social: De pyromaan van de Nieuwmarktbuurt
In de winter van 1966 was de #Nieuwmarktbuurt in angst voor een pyromaan. Bij aangestoken branden vielen niet minder dan acht doden. De politie stond machteloos, de buurt organiseerde eigen nachtelijke patrouilles, 1/2