//
sign in
Post
by @danabra.mov
PostEmbed
by @danabra.mov
Record
by @jimpick.com
Record
by @atsui.org
+ new component
Post
Just 9% of independent studies draw positive conclusions about the health effects of eating meat. But among studies backed the meat industry, the rate is 69%, according to a new review in the journal Obesity Reviews One more reason to take the protein craze with a grain of salt...
22d
Academic studies funded or supported by industry are 16 times more likely to draw positive conclusions about the health impacts of meat than independent research, a new review has found. Public health...
www.desmog.com
Industry-Linked Studies Disproportionately Advocate Meat Consumption
Sasha Chavkin